zaterdag 3 november 2012

Nieuwsbrief November 2012

FIMOSIERADEN.NL

Beste FIMO Sieraden en Kralen fans,
Wie heeft er met dit weer nou geen zin om binnen te zitten
en nieuwe dingen te bedenken en te maken?
Ehm... ik... eerlijk gezegd... Ik heb afgelopen maand vooral veel gehaakt
en áls ik met FIMO aan de gang ging heb ik voortgeborduurd
op de thema's van de vorige maand.
Kettingen gemaakt van de kralen die we vorige maand gemaakt hebben en
omdat Ada zo lief isom te blijven motiveren heb ik voor het eerst
een poging gewaagd om een kaleidoscoop cane te maken
en eerlijk gezegd vind ik het resultaat best leuk genoeg om het nóg eens te proberen.


_________________________________________________
Vorige maand hebben we op een dinsdagochtend rondjes en ellips vormen uit een dunne plak gestoken
en die per 3 stuks aan elkaar gezet, een heel gepriegel en de kralen liet ik je toen al zien;
nu zijn ook de kettingen ermee klaar. Eenvoudig, alleen een zilveren kraaltje ertussen op een
kant en klare ketting met verlengstukje; ik vond dat deze kralen zo mooi tot hun recht kwamen.



_________________________________________
Ada is verder gaan "borduren" op het thema bladeren en ik vind het tópstukken geworden!
Zulke mooie grote bladeren, deels transparant, dat het zilverfolie en het parelmoer er zo mooi
doorheen schijnt als het licht er op valt; het is lastig vast te leggen met de camera,
in het echt zijn ze nog veel mooier!


______________________________________________
Verder heeft Ada nog setje met drukknopen gemaakt;
een hanger en 5 drukknopen voor een armband:

en een set helderblauw met witte mokume hangers;
2 grote hangers met bail en 2 ronde lentils voor in een wisselhanger:

__________________________________________________
Ik koos voor roze en wit bij het maken van mijn mokume
waar ik de onderstaande sieraden van gemaakt heb:




Hier onder het Mokume effect met zilverfolie en parelmoer nog in detail;
het blijft ook mij verbazen!


_________________________________________
Ada heeft weer een Cane gemaakt, een transparante cane met een wit bloemetje.
Als je de cane maakt en verwerkt is het heel moeilijk te zien
wat wit en wat transparant is,
dat vergt echt wel wat vaardigheid om dat te kunnen maken.
Na het bakken wordt het veel beter zichtbaar:


_____________________________________________
Als uitsmijter, maar ook omdat het onze "drive" is om ook in de hobby en creativiteit
ons geloof in Godte laten zien,
deze mozaïek die Ada maakte met allerlei FIMO technieken en canes.

"opdat nu door de gemeente aan de overheden en de machten in de hemelse gewesten
de veelvuldige wijsheid van God bekendgemaakt zou worden"  Efeze 3:10
Deze en een iets kleinere mozaiek zijn beide verkocht.
Mocht je zoiets ook willen kopen bij haar, stuur dan even een mailtje,
dan overleggen we wat er mogelijk is.
_______________________________

Ik denk dat we jullie weer voorzien hebben van een heleboel input voor de komende maand;
máák weer een mokume, probeer een kaleidoscoop, bestel een cane,
maak een ketting van kralen die je al eerder gemaakt hebt en
denk ook eens aan een schilderij of mozaïek als je gaat werken met FIMO,
tot volgende maand!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten