donderdag 1 maart 2012

2 Nieuwe gekettelde kettingen en een paar oorbellen gemaakt met Mokume Cane in paar en koper.
Bijzonder en mooi. De tussenkralen zijn door de flits veranderd van kleur,
die zijn in het echt veel mooier van kleur:
Ik blijf nog stoeien met de Mokume Cane en met transparant. Met harde niet doorzichtige kleuren krijg ik de mooiste patronen, met transparant is het na het bakken vaak heel spannend hoe het geworden is. Je ziet dan de folies veel beter, maar dan zijn de kleuren weer veranderd. Hemelsblauw mokume en dit keer heb ik er vooral Cabochons of ook wel kort Cabs van gemaakt:
Oorbelletjes (stekers)
2 ringen
kleine cabs
Cab op een bestaand tussenstukje gemaakt, meegebakken en na het bakken nog even extra gelijmd en gelakt.
Wordt het middelste deel van een armband, moet ik nog af maken.
Cabs met kleine kraaltjes geborduurd op een stukje spijkerstof:
En van de restjes nog 2 disk kralen gedraaid met een kunststof plaatje;
wie weet hangt één van deze kralen wel aan het visitekaartje van jouw bestelling...
Verder heb ik doorgeborduurd op het verwerken van drukknopen in FIMO sieraden.
Vanmorgen kreeg ik nog een spontaan idee voor een drukknoop ketting; nog niet uitgewerkt,
maar hier kan je alsvast weer je eigen fantasie op los laten.
En ik dacht: "Wat met een ketting kan kan ook met een ring" dus...
Drukknoop ketting is 19 mm
Drukknoop ring is 15 mm
Ik bak de drukknopen en de sieraden (metalen ring, oorstekers) mee
en haal ze na het bakken weer los en lijm ze er weer op.
Als de lijm gedroogd is nog goed lakken, dan zitten ze goed vast.
Lijkt omslachtig, is veel werk, maar doordat je ze meebakt passen ze precies
en door ze nog een keer te lijmen én te lakken blijven ze extra goed zitten.

Een paar nieuwe onderdeeltjes:
Kleine driehoekige "ringtjes" of "Klemmetjes" om een FIMO hanger aan een ketting te maken:
Veter of leer klemmetjes om de spijkerbandjes van de drukknoop armbanden mee af te werken:
Opengewerkte hartjes met lieve bloetjes om een hangertje te maken met FIMO:

En tot slot nog een prachtige mokume hanger van Ada met goud, zilver en parelmoer,
hij schittert je tegemoet:
Je vindt deze sieraden overigens weer terug op www.karinrobberse.nl want ik heb alle sieraden van 2Precious.nl weer ingevoegd in de FIMO webshop. Kijk even bij 2Precious sieraden, klik op het hoofdstuk wat je wilt bekijken, oorbellen, armbanden, kettingen en alle creaties van ons beide komen tevoorschijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten