dinsdag 9 juli 2013

Vakantie herinnering

Souvenirs kan je kant en klaar kopen, mee nemen naar huis en daar een plekje geven, maar is het niet veel leuker om iets mee te nemen en daar thuis iets leuks van te maken? Kijk mee hoe ik dat afgelopen week heb gedaan:
b16 

 Als je in Frankrijk om een Jus d'orange vraagt krijg je een klein groen flesje met daar in je vruchtensap. Ik heb van een etentje in onze vakantie 2 van deze flesjes mee naar huis genomen om er iets leuks van te maken. Wát, wist ik nog niet toen ik ze mee nam, dat zou ik thuis wel bedenken...
b17
Samen met een paar vaasjes (kringloopwinkel) heb ik ze eerst bewerkt met Gesso. Daarna een hele berg bloemetjes van FIMO gemaakt en gebakken.
b05
Ik hou van dit soort klusjes; je hoeft er bijna niet over na te denken en je maakt in korte tijd veel bloemetjes. Voor een ochtendje knutselen met Ada maakte ik honderden bloemetjes en nog wat blaadjes. In één ochtend maakten we ze bijna allemaal op!
b08
De bloemetjes op de Gesso geplakt en alles weer wit geschilderd.
b20
Toen met een droge kwast en een heel klein beetje donkerbruine verf de bloemetjes "gepatineerd"; zo krijgen ze diepte!

b15
Lief he? Nu nog een klein bloementakje er in en ze kunnen op tafel.
Zelfgemaakte vakantie herinneringen zijn zo leuk!
Groetjes Karin Robberse

(p.s. PDF-FIMO les van deze bloemetjes vind je in mijn webshop (http://karinrobberse.nl)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten