donderdag 14 maart 2013

Regenboog = Hoop

Vorige week ben ik bezig geweest met het ontwerpen van kralen en sieraden voor een goed doel; "Hand to Hand foundation". Omdat voor mij de regenboog staat voor hoop en omdat de regenboog terugkomt in het logo van de stichting heb ik regenboog kralen en sieraden gemaakt om hun werk te steunen.
robin 5 k

Robin van Engelenhoven zet zich op dit moment in Thailand in voor deze stichting en hij bezoekt daar kinderen in gevangenissen, ziekenhuizen. Hij werkt daar met straatkinderen en probeert aan te vullen wat zij te kort komen; aandacht, eten, onderwijs, speelgoed enz... In de toekomst wil hij ook kinderen in daar uit de prostitutie gaan halen. Dat raakt me. Zo jong en dan zo'n missie hebben! Je eigen leven opgeven om je daar in te zetten voor het leven van deze kinderen, geen inkomen, afhankelijk zijn van giften; dat verdient steun!
robin 11
Van elke kleur van de regenboog een plak gemaakt, op maat gesneden en op elkaar gelegd en daar dunne plakjes van af gesneden. Die plakjes op een dikke plak blauwe FIMO gelegd en glad gerold en uit die plak figuurtjes gestoken. Rondjes, kruisjes, poppetjes...
robin 13
De uitgestoken figuurtjes worden straks hangertjes voor armbandjes, kettingen en oorbellen. Ook heb ik een rondje op een ring verwerkt. Van de restjes heb ik disk kralen gedraaid, zie je die mooie swirl die je dan in je kraal krijgt?
robin 14
Als ze gelakt zijn spatten de kleuren van hoop je tegemoet. Dat wilde ik bereiken! Van een andere stapel regenboogkleuren heb ik een cane gemaakt, daar worden straks schijfjes van gesneden en gebakken tot kralen voor nog meer sieraden.

robin 9 k
Ik hoop dat er veel van verkocht wordt, zodat hij dat mooie werk heel lang kan volhouden!
groetjes Karin Robberse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten