zondag 2 juni 2013

Nieuwsbrief Juni 2013


Beste FIMO Sieraden en kralen fans,

Wat is het mooi aan het worden buiten he? Alle bloemen en bomen staan volop in bloei, de kou lijkt verdreven, de zon breekt door!
Heerlijk, daar was ik aan toe! Qua hobby was ik ook toe aan een omslag; alweer opgeruimd dus en dit keer door alles te scheiden.
Alles van stof, naaiwerk en lapjes en alles mbt schilderen, verf, ezels en doeken zijn naar de zolder verhuisd.
Daardoor is er in het FIMO atelier een heerlijke open ruimte ontstaan waar je weer kan lopen zonder over dozen en stapels te struikelen.
Dat heeft echter ook veel tijd gekost, er moest een kamer voor worden opgeknapt, kasten in elkaar gezet en van alles in en uitpakken.
Daardoor is er niet heel erg veel FIMO productie geweest van mijn hand, wel van die van Ada. Zij heeft weer allerlei nieuwe ontwerpen
bedacht en gemaakt, kijk maar:




Mét natuurlijk bijpassende oorbellen:


Wat je op de foto's niet heel goed ziet maar in het echt wél zo is, is dat het een combinatie van parelmoer, wit, zilver, grijs en lichtroze is.
Ook maakten we samen onderstaande cane en één van de sieraden die Ada hiemee gemaakt heeft staat er onder:


______________________________________________________________________________
Dan is er natuurlijk nog de FIMO Challenge van Mei 2013:

En die is gewonnen door Joke Loncke:

Op het hangertje staat een vis afgebeeld tussen het zeewier,
de achtergrond is blauwe fimo soft gemengd met zilveren fimo effect om een glans te creeëren.
Aan de schakelketting hangen ondermeer steentjes in bijpassende kleuren,
die je misschien wel op de zeebodem zou kunnen aantreffen.
Joke Loncke


De door jou uitgekozen 2 gratis FIMO lessen + een FIMO kado ter beschikking gesteld door Staedtler
komen binnenkort naar je toe. Wát het precies is is nog een verrassing!

Verder Deze is de FIMO Challenge voortijdig beëindigd door té geringe belangstelling.
De inzendingen die er wél waren hebben we erg gewaardeerd, maar gingen ook per maand in aantal achteruit,
dusdanig dat we hebben besloten de FIMO Challenge niet door te zetten tot het einde van het jaar.
Wél zijn we heel trots op onze winnaressen van de afgelopen maanden en aan iedereen die heeft mee gedaan:
Dank jullie wel voor je inzet!
___________________________________________________________________________

Afgelopen maand ben ik ook een samenwerking aangegaan met kringloop centrum "Spullenhulp" in Soest.
Zij schonken mij al eerder gebruikte Jeans kleding voor het maken van Jeans tassen en spaarden incompleet spelletjes materiaal
voor sieraden. Maar ik heb het nu uitgebreid met Recycle - Kunst; mozaiek met afvalmateriaal.
Kijk maar wat ik hiermee bedoel:




En dat allemaal gemaakt van "troepjes"; dingen die je anders waardeloos zou vinden, incompleet,
maar die nu bij elkaar en uitgezocht op kleur opeens knutselmateriaal vormen. Gewoon op een schilderdoek
of houten plank een dikke laag tegellijm smeren en de onderdeeltjes er stuk voor stuk in duwen!
De kleinste gaatjes opgevuld met bijpassende kleine kraaltjes en daar is het kringloop - schilderij!



Ook knapte ik een speelgoed Pakhuis voor ze op:
 
Het feit ik mijn verfspullen zo heerlijk overzichtelijk in een kast had staan heeft daar zeker aan bijgedragen!

Het pakhuis is van de week weer opgeknapt teruggegaan naar de Spullenhulp, die dit jaar ook hun 40 jarig jubileum viert.
Leuk om te doen, maar ik heb ook wel gelijk mijn maximum afmeting ontdekt...
Wil je de mozaieken en het pakhuis in het eggie zien? Ga dan naar Spullenhulp Soest
__________________________________________________________________________

Door het overzichtelijk maken van alle stofjes die ik de afgelopen jaren heb verzameld
(oeps... beetje meer verzameld dan ik had gedacht...)

kreeg ik ook weerzin om een patchwork deken die er al een jaar onaangeroerd bij lag weer op te pakken. Nog wat lapjes erbij gesneden
en nu heb ik me voorgenomen hem wél af te maken. 600 kleine vierkante blauwe lapjes moeten een deken gaan vormen.

Niet te veel aan dat aantal denken maar, gewoon lekker elke avond een paar aan elkaar zetten
en dan zal hij ergens dit jaar wel af komen!


Vierkante kartonnetjes "belegd" met vierkante lapjes, rijgsteekje er door en zo naai je ze blokje voor
blokje aan elkaar. Als ze aan elkaar zitten haal je aan de achterkant van het grote werk de kartonnetjes er weer uit.


Alleen de buitenste rand blijft zitten. Zo kan je de binnenste malletjes weer opnieuw gebruiken voor de rand blokjes
die daar weer omheen komt. Binnenste verwijderen, nieuwe blokjes rijgen enz... "English Paper Piecing Patchwork"
voor wie er door aangestoken is.
______________________________________________________________
Dan liggen er voor de komende week nog 2 uitdagingen op me te wachten;
FIMO knoopjes voor 2 gehaakte bloemenvestjes; ligt me al de hele week aan te kijken
maar nog steeds niet de tijd en moed gehad om er aan te beginnen - gaat echt deze week gebeuren!

En een opdracht voor Creatief met kaarten om 2 artikelen te maken met FIMO malletjes in combinatie met wenskaarten.
Gaat ook van de week gebeuren. De malletjes maken in ieder geval. De kaarten er bij verzinnen en maken zal ook weer een
paar dagen in beslag nemen, kortom; werk zát!



Als laatste nog een mededeling over bestellingen en leveringen in de maand Juni:
Van 12 juni tm 1 juli 2013 worden er geen bestellingen gepost.
Dinsdag 11 juni gaan de laatste betaalde bestellingen op de bus.
U kunt in deze periode wél bestellen, u mag uw betaling alvast verrichten,
maar pas vanaf 2 juli 2013 gaan de bestellingen weer op de bus.


Hartelijke groeten,
Karin Robberse   &   Ada van Soest


 Website FIMO Kralen: http://fimosieraden.nl
Website FIMO Sieraden: http://2precious.nl

Webshop: http://karinrobberse.nl

Facebook: http://www.facebook.com/FimoSieradenKralen
Blog: http://fimokralen.blogspot.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten